EL DIA A DIA
DE LA RECOLLIDA PORTA A PORTA
RECOLLIDA PORTA A PORTA
La recollida es fa a la porta de casa de ciutadà, i es recullen les fraccions segons un calendari.
El grau d'eficiència global al sistema de recollida s'obté gràcies a la informació de les descàrregues en bascula de cadascuna de les fraccions.
La identificació en camp de cadascuna de les aportacions realitzades pels ciutadans permet disposar d'nformació més detallada i facilita la realització d'accions correctores com la generació de campanyes (en zones amb baixos índexs d'aportació, ...) i és imprescindible per implementar sistemes de pagament per generació.
Sistemes d'identificació
AMB CANELLERA
AMB LECTOR AL CAMIÓ
L'obtenció d'informació individualitzada de les aportacions dels ciutadans permet fer accions puntuals dels educadors mediambientals, implantar campanyes informatives, establir una comunicació continuada a través de webs i apps específiques, ....
La web de porta a porta aporta informació general actualitzada i l'app ciutadana, a més, informació específica de cada ciutadà.
A Boreal IT utilitzem dos sistemes d'identificació en el moment de la recollida, la canellera i el lector embarcat.
TRACTAMENT DE LA MULTIFRACCIÓ
Model multifracció
Dins dels múltiples dissenys implementables en la recollida porta a porta, és habitual el de distribució al ciutadà de dos contenidors dús múltifracció cadascun: Multifracció selectiva i multifraccions orgànica-resta.
Calendari de recollida
Per registrar al sistema el tipus de recollida realitzada cada dia és necessari incorporar al sistema el calendari de recollida, aquest ha de detallar el tipus de fracció a recollir cada dia.
Automatisme calendari multifracció.
Un automatisme de la plataforma realitza una cruïlla de dades entre el calendari i les aportacions registrant el tipus de residu que correspon segons el dia indicat al calendari.
OPERARIS
En un servei de recollida porta a porta domiciliària, la lectura i el registre de la informació recau sobre l'operari.
Han de marcar les galledes que recullen i les incidències que van detectant al llarg del servei. No hem d'oblidar què els operaris estan sota la pressió del trànsit i de vegades sota les inclemències del temps. És per això que els hem de facilitar el treball d'identificació de recollida i incidències de servei.
Així, els equips tecnològics que porten han de tenir una gran ergonomia, baix pes, gran fiabilitat i fàcil d'utilitzar. A més, deuen tenir una gran protecció a les inclemències del temps, així com gran durabilitat de la bateria.
REGISTRE D'INCIDÈNCIES
Per a implantar un procés de millora contínua, cal fer un seguiment en la qualitat del servei i per això cal disposar d'un registre de les incidències, aquestes es registren per l'operari en el moment de la recollida.
Al model d'implantació inicial es defineixen per registrar per l'operari quatre tipus d'incidències: segregació incorrecta, impropis, sense cub o cub il·legible i bossa no compostable. A més, l'operari disposa de l'opció de fer una incidència extra en què podeu escriure de forma lliure i afegir 2 fotos.
Totes les incidències són referenciades geogràficament i estan mostrades en cartografia GIS.
Generalment les incidències tindran una sèrie d'accions a realitzar per part de l'educador ambiental segons tipus i quantitat d'incidències.
IMPROPIS
BORSA NO COMPOSTABLE
SEGREGACIÓ INCORRECTA
SENSE GALLEDA
GEOPOSICIÓ
EDUCADOR MEDIAMBIENTAL
GESTIÓ DEL SERVEI I ATENCIÓ CIUTADANA
Aquest és un treball molt variat. L'educador ha de mantenir al dia el cens repartint galledes, targetes d'accés a àrees d'emergència, donant d'alta nous usuaris del servei, ... Fa atenció al públic ajudant i solucionant consultes dels veïns i usuaris del servei. S'ocuparà de la gestió d'incidències del servei solucionant els problemes i reduint així el nombre d'incidències diàries. Per això disposa d'accés a la informació emmagatzemada a la base de dades.
Hem de facilitar-lo i dotar d'eines perquè la seva tasca es pugui desenvolupar de manera fàcil, ràpida i concisa.
PODA I VOLUMINOSOS
GESTIÓ AUTOMATITZADA DE SOL·LICITUDS DE RECOLLIDA RESIDUS DE PODA I VOLUMINOSOS
La gestió de residus de poda i voluminosos és un element més a integrar a la solució porta a porta.
El fet de disposar de canals de comunicació (APP, Web, infoGEO, ...) que registrin en format digital les peticions de recollida de poda i voluminosos, permet generar canals automàtics de resolució (sol·licituds cap als operaris, comunicació d'actuacions cap als ciutadans, ...).
INSTAL·LACIONS I MANTENIMENT
A Boreal IT realitzem implantacions integrals que inclouen instal·lacions i manteniment de l'embarcat en camions a les dependències del client.
CONTACTA AMB NOSALTRES I ÀMPLIA INFORMACIÓ A:
*
936 477 031